۱۳۹۶/۱/۲

آمار تجاوز سوئد و تفاوت مفهومي

👁 در كانال فانوس خبري توام با خوشحالي منتشر شده است كه آمار تجاوز در كشور سوئد بالاست. لازم مي دانم چند نكته را در تحليل اين آمار اشاره كنم تا ابهام مورد نظر تحليل هايي از اين دست كمتر شود:


تجاوز در كشور سوئد از نظر قانوني و مفهومي بسيار متفاوت از مثلا تجاوز در كشور ماست بطوريكه كه اگر تجاوزي كه در سوئد ثبت مي شود، در تمام دنيا ثبت ميشد، مطمينا سوئد جزو اخرين كشورها ميشد. علاوه بر اين فقط تعداد ثبت نيست بلكه تفاوت مفهوم تجاوز نيز مطرح هست:

🙈تجاوز در سوئد شامل رابطه زناشويي نيز هست مثلا اگر شوهري بدون رضايت همسرش با او همبستري كند بالقوه قابل ثبت بعنوان تجاوز است و بايد در شمارشگري محسوب مي شود. امري كه بدون اغراق اكثر زنان متاهل كشور حداقل يكبار آنرا تجربه كرده اند ولي هرگز جايي ثبت نمي شود. 

💔رابطه جنسي با پسر/دختران زير سن ١٥ توسط افراد بالاي اين سن و بزرگسال در سويد تجاوز محسوب مي شود.  اين تجاوز مثلا در ايران با صدها هزار نفر زير عنوان ازدواج كودك،  ثبت نمي شود!

🖤در سوئد روسپيگري ممنوع است و هرگونه 
تعرضي براي خريد سكس و مشابه آن تجاوز تلقي و ثبت مي شود. در ايران سالانه صدها هزار نفر ناگزير از تن فروشي بوده و مردان بخصوص از گونه متاهل آن به خريد سكس مي پردازند ولي كسي آنرا تجاوز محسوب نمي كند. 

🗞 امنيت و آزادي شكايت تجاوزها توسط زنان در جامعه سوئد نه تنها قانوني است بلكه عرف و اخلاق عمومي نيز اعلام شكايت را كاملا موجه مي شمارد و لذا نرخ ثبت موارد تجاوز، آزادانه تر است. در جامعه ايران تجاوز امري نيست كه زنان بتوانند براحتي اقدام به شكايت كنند جز سكوت مرگباري كه مصداق تصويري آن را در فيلم فروشنده نيز مي توان مشاهده كرد.

❓كانال فانوس وابسته به يكي از دوستداران ايدئولوژي توجيه ستم، نوشته است: "سوئد سال ها است با اختلاف زیادی از جامائیکا رتبه اول تجاوز به زنان در جهان را از آن خود کرده است. این همان کشوری است که در دفاع از حقوق زنان ایران بیانیه صادر کرده است".

خوبست گزارشهاي زير مطالعه شود:
سويد بهترين كشور براي زنان
http://l1l.ir/19ux

https://t.me/FANOS/21536
گزارش سال جاري
http://l1l.ir/19jq


علي طايفي
https://telegram.me/alitayefi1

هیچ نظری موجود نیست: