Pages
(انتقال به…)
▼
۱۴۰۱/۱۱/۲
سلطنتطلبی و پادشاهیگرایی رو به پایان است
›
از همان روزهای نخست سقوط نظام شاهی در انقلاب ۵۷، هواداران مهاجر سلطنت آغاز به فعالیت کردند . در واپسین ...
نسل ششم یا دهه هشتادیها تازه در راهند
›
سیزده سال پیش زمانیکه پیرامون نسل پنجمی ها نوشتم بر این باور بودم آنان همه معادلات سیاسی درکشور و ح...
۱۴۰۱/۱۱/۱
چیستی هویت اجتماعی نسل خامو
›
طبق اولین تحلیلهای جمعیتی از شرکتکنندگان جنبش انقلابی ۱۴۰۱، اکثریت کنشگران این جنبش را افراد بالای ۱۵ تا ۳۰ ساله تشکیل میدهند. بیسبب ن...
از جنبش مسالمتجو تا رادیکال
›
دوازده سال پیش مطلبی درباره بمبهای اجتماعی و نسلهای انقلابی نوشتم و پنج سال پیش درباره شورش گرسنگان و فقرای شهری نوشتم که به بزودی به م...
دین بمثابه یک بنگاه اقتصادی
›
چرا دین یک نهاد اقتصادی است؟ چرا رهبران دینی برای خدا و دستگاه دینی میجنگند و تا پای کشتار انسان، خونریزی و خشونت پیش میروند؟ دستگاه دینی...
سلطنتطلبی، ۳ ٪ مطالبات جنبش
›
تحلیل محتوای شعارهای مردم در جنبش انقلابی کنونی در طی یکصد روز گویای حقایق مهمی است. نبض حیاتی، مسیلهشناسی و چارهیابی مسایل یک جامعه را م...
تیوری بلبشو یا بلبشوی تیوریک
›
هژمونی پزشکی و مهندسی بر نهاد علم تداخل در رشتههای علمی امر جدیدی نیست بویژه در جامعه ایران. از زمان اعزام ایرانیان به خارج از کشور برای ...
شعارها و شعور جنبش انقلابی
›
مروری بر شعارهای جنبش انقلابی ۱۴۰۱ در طی صد روز میتواند بیانگر شعور سیاسی و زمینههای اعتراض و طغیان مردم علیه آنچیزی است که در وضع موجود ...
جنبش دانشآموزی، جنبش نسلی
›
چرا جنبش انقلابی ۱۴۰۱ که هنوز در فرازونشیب آن بسر میبریم، دربین و از میان دانشآموزانی برخاست که از نظر معاهده جهانی حقوق کودک، کودک بشمار...
مطالعه تطبیقی دو انقلاب در نیمقرن
›
با پیشفرض انقلابی بودن جنبش سراسری مردم در ۱۴۰۱ میتوان و باید به مقایسه آن با انقلاب پیشین موسوم به انقلاب اسلامی پرداخت. ضرورت این بررسی ...
›
صفحهٔ اصلی
مشاهده نسخه وب